7 februari

Idag var vi ute i slummen Kibera och hälsade på en grupp kvinnor. Tydligen var detta den mer finare delen av slummen och vår lärare ville inte visa den "dåliga" delen idag eftersom det skulle bli alltför mycket intryck på en och samma gång. Slummen består lixom av plåtskjul och där bor människorna. Det gör väldigt ont i hjärtat att se allt detta och att tänka att vår lärare inte har visat oss det värsta än känns ännu jobbigare. Aja sen åkte vi och käkade mat. Vår lärare kände ägaren på detta stället så han sa att det var helt lugnt att käka sallad här, så jag passade på! :) meeeeen jag fick ändå världens diarré sen höhö...


Efter det tog vi ut pengar till safarin i helgen. Tobias sa att vi inte skulle flasha med pengarna eftersom vi tog ut mer än en månadslön av vad många här i Kenya tjänar. Det gjorde också ont i hjärtat. Jag jobbar inte ens...?


Kommentarer
Postat av: sabina

Usch, diarré låter inte roligt....höhö! MEEEN, när ska ni rida på giraffer då? haha!



och akta dig för lejonen....jag har hört att det vore synd att bli uppäten av en sådan ;)



KRAAAM THILDA!!!

2012-02-07 @ 18:00:08
URL: http://musikmongot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0