5 februari, Kenya

Jambo!
Idag var vi och badade i poolen på svenska skolan här i Nairobi. Det var gött för det var typ 28 grader utomhus. Vi passade på att skaffa oss en fin bränna också men tyvärr så har jag bränt mig lite :( Här är lite bilder. Första bilden här är på en helt vanlig gångväg. Lite skillnad från Sverige va? btw Amanda min bäste vän har tatt alla bilderna :)


Kenyan feet... höhö


Sen åkte vi till en marknad som hette YaYa och såfort vi kom så skulle försäljarna hoppa på oss och få oss att köpa allt. Skedar, armband, kläder, sjalar... you name it! Jag bara följde efter och lyssnade och försökte förklara att jag inte skulle ha någonting men dom bara ropade mitt namn hela tiden och visade mig nya saker. Det slutade med att jag köpte med mig en rosa/vit sjal för 50 kr som var jättefin :) men asså haha vet inte om jag vill gå på en sån marknad igen..! Men det var lite kul för alla stötte typ på min kompis Emma och mig kallade dom för lillasyster... O.o Sen åt vi mat på nått gött ställe, det fick bli hamburgare hehe... Men sånna där lite finare hamburgare ni vet. Och så lemonad på det, mums!



Sen åkte vi hem till hotellet och försökte surfa lite på nätet men det gick ju sådär! Just det, vi fick strömavbrott också. Vår lärare sa tidigare "Om ni lyckas vara här i 2 veckor utan strömavbrott så är det ett mirakel". Men som tur var så hade dom en generator som dom satte på så strömen kom tillbaka :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0