And the winner is...

Sorry all the english readers but I'm gonna write this in swedish!!

Idag avgjordes #1DToNo1 tävlingen (www.onedirection.se) som säkert ingen har missat och här kommer min historia...

Hela dagen har jag vart nervös och runt 15.00 mådde jag så illa att jag skakade, frös, höll på att svimma, spy, you name it! Det var hemskt! Att sitta och vänta på vinnarna var faktiskt ett rent helvete. Först kom vinnarna av alla affisherna och sedan telefonsamtalen. Jag var inte med på någon av listorna men mina kompisar var. Såfort jag såg deras namn FLÖG jag upp i luften och dansade runt. Var så himla glad för deras skull, och såklart även alla andra som vann!!

Sedan tweetade Sony Music en länk till dom som faktiskt hade vunnit Londonresan för att få träffa 1D. Min iphone laggade men tillslut fick jag upp sidan. Jag såg att min kompis Evelina hade vunnit och jag började skrika!! Fattar ni!? MIN KOMPIS VANN!!! sen kollade jag igen och blev helt chockad. det var MITT namn som stod där! MITT!! Jag fick panik och la mig på golvet och började gråta. Jag kan inte fatta att min dröm ska gå i uppfyllelse!!!!!!!! Det går inte att förklara hur lycklig jag är. Det är helt sjukt. Jag älskar 1D så himla mycket och detta är helt otroligt! Jag måste vara världens lyckligaste!!

Alla ni som inte vann, det betyder inte att ni inte är det ultimata 1D fanet! Ni är lika mycket värda som jag och om jag hade kunnat ta med mig alla er så hade jag gjort det!! Den här gången hade jag tur. Jag jobbade med min motivering i över en vecka och skrev den verkligen med hjärtat så ja, jag vann Fair and Square!

Tack ni som stöttar mig, jag älskar er!

Ni som skickar dumma och elaka tweets direkt och indirekt till mig kan ju bara lägga av! Det är sjukt respektlöst av er och om ni hade vunnit, hade ni velat få taskiga meddelanden då? Nej...

Här är några frågor som jag har fått!

Vem ska du ta med?
-Jag ska ta med min bästa kompis Rebecka (@Rebeckabuhay på twitter) eftersom vi bestämde det innan. Vinner hon tar hon med mig och vinner jag tar jag med henne.

Du har redan turnébiljetter, vad ska du göra med dem?
-Ja det stämmer. Jag och Rebecka har redan köpt biljetter, resa, hotell och allt men att behålla biljetterna är inte ett alternativ för någon utav oss. Vi ska sälja biljetterna för att andra ska få chansen att se killarna live. Vem vi ska sälja biljetterna till är inte bestämt ännu, vi ska sova på saken eftersom varken jag eller Becka kan tänka klart just nu.

Hur kan ni alla som vann känna varandra?
-Det gör vi inte. Jag känner bara Evelina och det har verkligen inte med saken att göra. Hon skrev precis som jag en skitbra motivering och därför vann hon.

Du förtjänade inte att vinna, du har redan träffat killarna!!
-Jag tycker inte det har med saken att göra egentligen. Jag har träffat killarna innan för att jag verkligen ville det. Jag åkte från Göteborg TRE gånger och har betalat massa tusenlappar. Läs mer i min motivering tack.

Kan vi få läsa din motivering?
Absolut! Jag har inget att dölja so here you go! Den är lite lång men ah :)

Varför är just jag ”The Ultimate Swedish Fan”? Jag är inte bättre än andra och jag är definitivt inte mer värd än andra fans. Det som dock gör mig speciell är inte bara att jag stöttar One Direction utan hur jag gör det. Jag heter Mathilda, bor i Göteborg and this is my story.


Jag har supportat dessa underbara killar i över sju månader och det har definitivt varit de bästa månaderna i mitt 18 år långa liv. Jag har fått så många fina vänner och minnen, allt tack vare One Direction. Att fem killar kan betyda så mycket för en är otroligt. Glädjen som flödar genom kroppen och leendet jag går runt med dagligen på mina läppar är två av de många symtom jag fått av One Direction Infection.


Precis som andra fans nämner jag killarna minst 10 gånger varje dag, läser ständigt updates bloggar, springer runt på presstop efter tidningar som innehåller intervjuer, har båda deras böcker osv. Dessutom är det konstant flöde på min twitter och facebook om killarna då jag inte sover. Men när jag väl sover så kan jag inte undvika att drömma om dem lite också. Och ja, ni har förstått rätt. Jag tänker på One Direction konstant, dag ut och dag in. Men jag blir glad av att tänka på dem, så varför inte göra det hela tiden?


Jag kan medge att jag personligen har träffat killarna men dock endast under stressiga förhållanden. Detta var en enorm dröm som gick i uppfyllelse men det var på långa vägar inte gratis. Jag har tagit tåget från Göteborg till Stockholm hela tre gånger bara för att få se dem men har knappast pratat med dem. Så mycket pengar som jag har lagt ner på att få se dem är ganska sjukt om jag tänker efter men det har definitivt varit värt det. Lycka går inte att mäta i pengar och så fort jag känner mig lycklig får det kosta vad som helst.


När det handlar om att bemöta killarna i alla dess former så som i verkligheten och likaså internet gör jag gör inte något som verkar stötande mot dem. En del fans har bland annat slickat på dem, dragit dem i håret, skickat elaka tweets till killarna och deras familj osv. Detta är något jag ALDRIG ens skulle tänka tanken av att göra då jag respekterar killarna väldigt mycket och beter mig moget i deras närhet. Ett exempel är nu senast killarna var i Stockholm. Jag och mina kompisar mötte vi upp dem på flygplatsen och alla fans som var där ”tryckte på” medan jag och en annan tjej gick bakom och tog det lugnt. Det är inte värt att skapa kaos, det blir inte roligt för någon. Samma sak hände under Bring 1D to me eventet. Jag och mina kompisar hade köat sedan kl 23.00 kvällen innan och vi var bland de 50 första i kön. Vi frös, vi var hungriga, törstiga men vi ville ha ett wristband mer än något annat. Strax innan Bengans skulle öppna utbröt kaos och vi bestämde oss för att helt gå åt sidan. Vi satte oss ner ett par meter ifrån och bara tittade på hur folk faktiskt uppförde sig. Det var helt galet och detta beteende finns inte på min karta. Killarna är människor som inte ska behandlas hur som helst! Att vara den första som rör dem, får prata med dem m.m. gör dig inte till ett bättre fan. På grund av allt kaos kom vi tyvärr inte in och jag kan säga med hela mitt hjärta att jag och mina kompisar verkligen förtjänade att ta del av eventet. Vi hade kämpat så otroligt mycket i Bring 1D to me tävlingen. Vi ställde upp i varenda utmaning och gjorde verkligen vårt yttersta för att vinna, allt för att få träffa killarna.


Som person är jag är väldigt påhittig och använde mig självklart utav detta i tävlingen. En av utmaningarna var att ta kreativa bilder och visa hur mycket man tycker om 1D. Jag måste såklart alltid överdriva för att på bästa sätt visa hur jag känner, så jag hämtade min häst och gjorde en Sverigeflagga av ett blått lakan och gula plastpåsar. Därefter tog min syster kort när jag låg och läste 1D specialen av Top Of The Pops på hästryggen med den svenska flaggan som hästtäcke.


Självklart gör jag saker som stöttar killarna utöver tävlingar också, framförallt för att visa min kärlek till dem, vilket jag älskar! En dag stod min kompis och rakade sin häst i stallet och hon frågade om jag ville prova. Jag tog trimmern och rakade in ”1D” på hästens bakdel. Min kompis bara skrattade. Det blev sjukt snyggt och jag har självklart bildbevis. Även i skolan tänker jag på One Direction. Jag har designat egna kollegieblock med kollage av killarna på, allt för att göra skolan lite roligare. Om jag kan koncentrera mig när jag använder blocken kan vi diskutera en annan gång.


Jag vill självklart att killarna ska bli större i Sverige och har personligen påverkat detta en hel del. Innan What Makes You Beautiful spelades regelbundet på NRJ samlade jag ihop ett gäng fans på twitter och vi bestämde oss för att ringa in till NRJ och önska låten. Fler och fler ringde in och tweetade mig för att berätta om sitt samtal med NRJ. Tillslut spelades låten bara mer och mer och jag skriker till varje gång jag hör den. Mina kompisar som inte är fans av 1D kontaktar mig så fort de hör killarnas låt på radio och säger något i stil med ”Mathilda, Jag hörde dina killar på radion! Dem är faktiskt ganska bra!” för att de vet att One Direction betyder så mycket för mig. Förutom att berätta för alla jag känner om killarna spelar jag What Makes You Beautiful under tävlingarna på ridklubben hemma för att folk ska få nys om dem. Utöver allt det här skriver jag om 1D på twitter, facebook, bloggen och pratar om dem konstant i skolan, ja överallt!


Som person är jag väldigt ödmjuk och älskar att göra andra glada. Därför hjälper jag till att sprida One Direction Infection för att andra ska få chansen att bli lika lyckliga som jag och inte minst så förtjänar killarna det. Och på tal om ödmjukhet visar jag även det för andra fans. Eftersom jag har ett par hundra followers på twitter brukar det alltid vara någon som frågar om jag kan berätta t.ex. var killarna befinner sig när de väl är i Sverige, vilken hemsida man kan se liveintervjuer på osv. Detta hjälper jag mer än gärna till med för att jag vill att alla ska få känna samma lycka som jag.


När jag fick reda på att man kunde beställa signerade exemplar av Up All Night kastade jag mig bokstavligen på datorn. Detta var innan alla andra visste eftersom jag ofta går in på cdon.com och kollar vad det finns för saker med One Direction. Jag beställde en skiva (ordernummer: 29849750) och senare samma vecka går Sony Music ut med den här tävlingen!! Jag började skrika och hoppa runt men kom sen ner på jorden och tänkte för mig själv: Hur i hela världen ska jag skriva min motivering för att förklara min kärlek för dessa killar på bästa sätt? Det räcker inte att jag skriver att jag älskar dem även om jag verkligen gör det. Det är så svårt att få ner allt man tycker och tänker på ett papper men jag hoppas att denna motivering är på god väg i alla fall. Jag vill också tillägga att allt jag skrivit i denna motivering är 100 % sanning och kommer rakt från hjärtat, vilket kan tillstyrkas av mina vänner. Att få åka på deras utsålda konsert i London och få träffa dem skulle vara ett otroligt minne för livet. Det finns inga ord som beskriver hur mycket jag verkligen vill detta och jag skulle utan tvekan ta med min bästa vän som jag träffat tack vare One Direction.


Jag kallar mig stolt en Directioner och bryr mig verkligen inte om vad andra människor tycker och tänker om detta. Jag har även mitt eget motto som lyder ”Allt för 1D” och det är precis det mottot jag uppfyller varje dag. One Direction är fem killar som har förändrat mitt liv till det bättre då jag har haft en väldigt jobbig tid de senaste två åren. They light up my world like nobody else och att få träffa killarna och faktiskt tacka dem för allt de gör för mig är något jag verkligen vill göra innan jag dör. Jag har funnit mitt rätta jag. Lyckan jag känner av att träffa  och se framgången hos mina absoluta idoler Louis, Liam, Harry, Niall och Zayn och se dem vara lyckliga av all support vi ger dem är det som förgyller mitt liv.



Har ni några som helst frågor, funderingar, tankar eller kommentarer så kommentera bara här nedanför! :) Och åter igen, tack för allt ert stöd, NI ÄR BÄST!! Jag är sjukt tacksam och kan inte med ord förklara hur lycklig jag är<3333 Kram!!

Kommentarer
Postat av: sabina

Ey! Finns det någon chans i världen att man kan köpa biljetterna?! För jag och min kompis kan tänka oss att verkligen betala en HEL DEL PENGAR. Vad vill ni ha för biljetterna?! Hör av dig om du känner att ni vill sälja dom till oss! Vi kan åka och ge er pengarna isf, eller bor hon också vid göteborg typ?!



OCH ÄNNU EN GÅNG, GRATTIS SOM FAN! <3

2011-12-07 @ 19:10:34
URL: http://musikmongot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter löjligt men din motivering gjorde mig tårögd, känner dig inte så bra men jag kan definitivt säga att du förtjänade det så otroligt mycket :)

Kram ♥

2011-12-07 @ 19:15:01
Postat av: Anonym

Hejsan! När jag såg att du redan hade biljetter till turnén blev jag lite förbannad men sen när jag läste din motivering vill jag bara säga att du är helt klart en värdig vinnare! GRATTIS!!! :D och angående dina biljetter hur mycket vill du ha för de? Vad Dick du betala? Jag är jätte gärna intresserad! Maila mig gärna på [email protected] vore jätte tacksam för svar!! Ett jätte stort grattis och grym motivering! Kram! :D

2011-12-07 @ 19:15:52
Postat av: Barre

Hejsan!! Grattis för att du vann, jag skulle så gärna vilja köpa biljetterna till konserten den 11 januari, för jag ska åka med familjen till London, och när jag skulle beställa så var dom slut :( jag skulle så gärna vilja ha biljetterna. Grattis igen!!!

Hör gärna av dig till [email protected]

Jag vill ha dom !!!! hahhaha lite desperat :P

2011-12-07 @ 19:19:04
Postat av: Mikaela

Hej Mikaela här igen! Jag och mina kompis är verkligen jätte intresserade av att köpa biljetterna!!!! Vi vore verkligen jätte tacksamma för att få köpa dina biljetter:) vi har inte fått se de irl så vore jätte roligt om vi kunde få köpa :) men som sagt var hör av dig och säg priset :)kram

2011-12-07 @ 19:25:42
Postat av: Cassandra Lundin

Grattis än en gång :D

jätte bra motivering och du är jätte söt! random much ahhaha

2011-12-07 @ 19:26:50
Postat av: lillan

Grattis snygging! Jätteglad för din skull, verkligen! De som skickar taskiga kommentarer är bara avundsjuka, det hade hänt vem som än hade vunnit! Ha så sjukt roligt nu och glöm inte att det är tack vare alla svenska 1D fans du får möjligheten! puss :)

2011-12-07 @ 19:31:04
Postat av: Anonym

Jag skulle vilja köpa biljetterna, vad kostar det? :)

2011-12-07 @ 19:32:43
Postat av: frida

Grattis, jag är jätte glad för din skull!

Jag skulle jätte gärna vilja köpa biljetterna och jag undra hur mycket det kostar? :)

2011-12-07 @ 19:36:33
Postat av: Amanda

Grattis, du var verkligen värd det! När jag läste din motivering kände jag verkligen att min var rätt så kass. Har otroligt svårt att skriva ner alla mina känslor. Iallafall, är väldigt intresserad av biljetterna! Hör gärna av dig om priset & allting till min email: amanda.emanuelson@hotmailcom. Kram!

2011-12-07 @ 19:46:58
URL: http://emanuelsons.blogg.se/
Postat av: ellinor

Jävlar vilken bra motivering! Du förtjänade verkligen att vinna :) x

2011-12-07 @ 19:54:32
Postat av: Nellie Lindgren

Läste hela motiveringen, och den var helt och hållet GRYM. Jag önskar att jag också skulle kunna skriva något sånt. Men här uppe i tråkiga skit umeå händer det verkligen ingenting med grabbarna att göra. Och jag skulle inte få så många med mig om jag skulle göra nått roligt, typ en fan träff eller något..

Fasen så roligt ni kommer få det!

Jag är dessutom intresserad av biljetterna, eller det berorpå priset, en orsak till att jag inte kunnat träffa dom är ekonomin -.-

Men hör av dig om du är villig att sälja dom även om jag inte kan buda upp till 10.000 direkt..

GRattis återigen du är värd vinsten! :)

2011-12-07 @ 20:06:27
URL: http://lindgrensfoton.blogg.se/
Postat av: tilde

Jag skrev en motivering nästan so din och jag fattar inte varför jag inte vann! Men jag är sjukt glad för din skull :) Finns det någon chans att du skulle vilja sälja biljetterna till mig och min bästa kompis som är absolut hel kära i dom? Du fattar inte hur mycket det skulle betyda, jag har också följt dom i mer en ett år från första början av x factor och har alltid önskat att se dom i verklighet jag var också på one direction fan event när dom var här! Vi åkte tidigt på morgonen från Knivsta men vi fick aldrig se dom :( Vi kan åka till Göteborg och hämta upp dom eller om ni vill skicka dom, vi betalar hur mycket pengar som helst dom förtjänar det! Ring eller mejla mig om du är intresserad på [email protected] 0704605459.

Jag vann inte tävlingen men att få biljetterna skulle betyda exakt samma sak.

Mvh tilde knibestöl

2011-12-07 @ 20:19:28
URL: http://tildeknibestoel.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Ett stort grattis, du förtjänade verkligen att vinna!

Jag är intresserad av biljetterna, så hör gärna av dig! :)

2011-12-07 @ 20:34:27
Postat av: alice sjöstedt

guuud! vilket erbjudande att få köpa dessa, jag hade verkligen velat ha dem.. det hade betytt hela världen för mig att bara få se eller höra dem live i verkligheten då jag aldrig haf kunnat. alltid har det varit saker i vägen, men jag hade åkt hur långt som elst för deras skull. jag är precis som dig, vill inte skapa kaos eller något sånt, jag hade inte sabbat chansen. hör jättegärna av dig! jag & min kompis hade mer än allt i världen velat ha dem! & GRATTIS! din motivering var verkligen grym.<3

2011-12-07 @ 20:42:46
Postat av: kajsa

Hejsan! Stort grattis till dig, du förtjänade verkligen att vinna med tanke på din motivering! Jag är verkligen intresserad av biljetterna! :)

2011-12-07 @ 21:10:31
URL: http://phbykajsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är verkligen intresserad av biljetterna! Ah dog när jag såg att du tänkte ge någon annan en annan cahns! Kämpade för att vinna tävlingen, men uppenbarligen gjorde jag det inte. Fast jag måste säga att du är en värding vinnare :) Men hör gärna av dig på min mailadress om pris och sånt!

2011-12-07 @ 21:14:01
Postat av: Clara

Hej! Vilken underbar motivering! Du förtjänar verkligen att vinna. GRATTIS!



Kommer ni bara välja några random personer som får köpa era biljetter? Eller? Jag är som sagt, som alla andra väldigt intresserad av att köpa dem! Vad är din mailadress? Eller hur kan jag kontakta dig?:)



Kram

2011-12-07 @ 21:21:30
Postat av: emma

din motivering var grymt bra! du förtjänade verkligen att vinna! :)x

2011-12-07 @ 21:28:26
Postat av: Sitav Baiati

Hejhej angående biljetterna kan även typ jag som bor i västerås köpa dom från dig? och isåfall för hur mycket? Sedan vill jag även säga att din motivering var jättebra. Men om jag inte kan köpa dom så undrar jag om du kan typ ta med dig 2 teckningar en på Zayn och den andra på Liam? För jag tror verkligen inte att jag kommer träffa dom och jag vill att de ska ha teckningarna. Ha det bra :)

2011-12-07 @ 21:28:53
Postat av: Anonym

Grattis hah måste vara ärlig är så freakin avundsjukt men grattis du förtjänar det, ett tips. Kan inte du typ göra en resedagbok medans du är där så att vi alla andra kan se din experience, om inte du redan tänkt göra det :)

2011-12-07 @ 21:33:19
Postat av: Susann

Wow, du fortjente virkelig å vinne! Jeg må si at jeg er utrolig glad på dine veine, de kunne ikke ha valgt en bedre vinner. Gratulerer så mye! Håper du får en helt fantastisk reise, et kjempebra møte med guttene og ikke minst nyter hvert eneste sekund, og tenker på heldig du er og hvor mange som så gjerne skulle ønske at de var deg akkurat nå! Hils gjerne fra oss norske Directioners også, hihi♥ klem

2011-12-07 @ 21:51:42
URL: http://susann95.blogg.no
Postat av: Elli

Hej! Är sjukt glad för din skull och dim motivering gjorde mig tårögd!! Jag skulle kunna tänka mig att köpa biljetten eftersom jag missa dom när dom vart här i sverige.. så skulle vara trevligt att se dom:)

Grattis igen !! :D

2011-12-07 @ 21:56:00
Postat av: Emmeliiiiiiiiie!!

Du anar inte hur glad jag är för dig! Du förtjänar det och Evelina med!! gaah jag sitter i soffan och gråter för eran skull är verkligen så glad för er. ( Det låter som "ta med mig ta med mig" men NEJ!! Jag ska ju till göteborg så jag menar absolut inte så jag är bara så jävla glad för er!!!! :D kramis :) <3<3<3

2011-12-07 @ 22:06:07
Postat av: Elsaa

Efter att ha läst din motivering förstår jag hur mycket tid, energi och kärlek du lagt ner på den och killarna. Så bra skrivet!Mega grattis :) Låter antagligen som om jag bara sitter och fjäskar för att du ska kontakta mig för biljetterna men det gör jag inte, utan jag menar det :) men det skulle ju inte sitta fel om du hörde av dig om biljetterna, vem skulle liksom tacka nej till det? Ha det super :) Kramisar!

2011-12-07 @ 22:09:53
Postat av: jess

ÄLSKAR din motivering! Grattis :D

2011-12-07 @ 22:29:17
Postat av: Olivia

Wow! Först tyckte jag det var lite snopet att en som redan hade konsertbiljetter gick och vann allt, men efter att ha läst motiveringen förstår jag verkligen varför du vann! Du och din kompis förtjänar det verkligen!



Hörde även att du säljer biljetterna. Om det är så att dom är till konserten den 22:a är jag kanske redan i London då, om dom finns kvar får du gärna maila mig i så fall! :D Ha det verkligen superkul när du träffar dom :D

2011-12-07 @ 22:47:02
URL: http://liiiaz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis! :D det var verkligen en bra motivering.

2011-12-07 @ 23:01:18
Postat av: isabelle

din motivation var grym och hur du sket i bring1dtome eventet för att alla var så galna tyckte jag var så gulligt. Hoppas du har kul i london och njut verkligen av det :)

2011-12-07 @ 23:03:37
URL: http://letsgo-bananas.tumblr.com
Postat av: förlåt men..

bitch

2011-12-08 @ 21:23:09
Postat av: Christine

börjar nästan gråta, så fint det var! :') you deserve all the best! xx

2011-12-09 @ 19:16:02
URL: http://skatingkikki.blogg.se/
Postat av: frida

jag läste hela motiveringen och 1D är verkligen ett toppen band! Jag känner dig inte men när jag läste detta blev jag verkligen rörd och hur det kan påverka en människa på det sättet är ju helt fantastiskt och man blev så glad när man läste det! själv skickade jag också in bilder till deras facebook sida då man skulle göra det för att få dem till Sverige! är jätte glad för din skull ett stort GRATTIS! (jag vill igentligen inte gå in på hur avundsjuk jag är men du kan ju gärna gissa..)hoppas du får din dröm dag och du förtjänade detta och din motivering var ju bara för grym!

2011-12-09 @ 19:31:56
URL: http://fridaelsymariaa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Wow, plötsligt förstår jag varför jag inte vann... :(

2012-01-28 @ 23:40:06
URL: http://sofaja.devote.se
Postat av: elin

Herregud, vilken bra motivering!! Du förtjänade verkligen att vinna!

2012-01-31 @ 16:26:02
URL: http://elinneriksson
Postat av: elin

Herregud, vilken bra motivering!! Du förtjänade verkligen att vinna!

2012-01-31 @ 16:26:21
URL: http://elinneriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0